Office: ML 777
Extension: 1844
LAS MIL CARAS DE INTERNET
TI PARA APOYAR EL APRENDIZAJE
LAS MIL CARAS DE INTERNET
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
INT ARTIFICIAL Y CONOCIMIENTO
LAS MIL CARAS DE INTERNET
LAS MIL CARAS DE INTERNET
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
LAS MIL CARAS DE INTERNET
LAS MIL CARAS DE INTERNET
TI PARA APOYAR EL APRENDIZAJE
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
SEMANTIC WEB
LAS MIL CARAS DE INTERNET
LAS MIL CARAS DE INTERNET
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
LAS MIL CARAS DE INTERNET
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
MACHINE LEARNING TECHNIQUES
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
SEMANTIC WEB
VERIFICACION DE SOFTWARE
ALGORITMICA Y PROGR. OBJ. I
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
PROYECTO DE GRADO
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
SEMANTIC WEB
PROYECTO DE GRADO
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
ADMIN. DEL CONOCIMIENTO
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
INTR. INTELIG. ARTIF. CONTEMP.
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
ADMIN. DEL CONOCIMIENTO
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
PROYECTO DE GRADO
INTR. INTELIG. ARTIF. CONTEMP.
INTR. INTELIG. ARTIF. CONTEMP.
INTRODUCCIÓN A LA PROGRAMACIÓN
PROYECTO DE GRADO
LAS TECNOLOGÍAS DIGITALES
2024
2022
2022
2022
2022
2022
2021
2021
2020
2019
2019
2019
2019
2019
2018
2018
2018
2018
2018
2018
2017
2017
2017
2017
2017
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2016
2015
2015
2015
2015
2014
2014
2014
2014
2013
2013
2012
2012
2012
2010
2010
2010
2010
2010
2010
2010
2009
2009
2009
2009
2009
2009
2008
2008
2008
2007
2007
2007
2006
2006
2005
2005
2005
2005
2005
2001
1999
1999
1999
1999
1998
1998
1996
1996
1989
Education
Degree | Discipline | Institution | Year |
Ph.D. | Informatics | Universidad Joseph Fourier, Grenoble, Francia | 1993 |
D.E.A. | Informatics | Institut National Polytechnique de Grenoble | 1989 |
B.Sc | Systems and Computing Engineering | Universidad de los Andes | 1986 |
Academic experience
Institution | Rank | Tittle (chair, coordinator, etc.) | When
|
FT-PT |
Universidad de los Andes | Associate Professor | Academic Coordinator of the Ms in Systems and Computing Engineering, Member of the Engineering Faculty Research and postgraduate studies Committee | 2012- Present | FT |
TELUQ, Tele-université du Québec, Canada | Associate Professor | Adjoined Director, Research Chair on Cognitive Engineering and Education, CICE
Member, Research Center on Cognitive informatics and Learning Environments, LICEF Member, CIRTA |
2002-2012 | FT |
TELUQ
Canada |
Associate Course Designer | Participation in the development of the online course : Object Oriented Software Engineering | 2001-2002 | PT |
Metacursos Inc.
Boston |
Tutor | Online tutor for two courses of the company about the development and tutoring of online learning environments | 2001-2002 | PT |
Universidad de los Andes | Associate Professor (97-01)
Assistant Professor (95-97) Professor(92-95) |
Co-director (92-99)/ Director (99-2001) Research Laboratory on Technology Enhanced Learning, LIDIE | 1992-2001 | FT |
LIFIA-IMAG Grenoble | Doctoral Research Assistant | Member Sherpa Group | 1988-1992 | PT |
Universidad de los Andes | Professor | Director Research Group on Artificial Intelligence GIA
Member Research Group on Technology Enhanced Learning GIE |
1986-1988 | FT |
Current membership in professional organizations
Honors and awards
Individual
Collective
List of the most important publications and presentations from the past five years
Percentage of time available for research or scholarly activities
Teaching 50%, Research 25% and Curricular Committee 25%.
Percentage of time committed to the program 100% (Full Time)